HIDDEN FEES! Hidden in the small print Liberty charges an extra twenty cents a pound for a dumpster rental. This is an extra hidden fee on top of the dumpster rental. I've rented plenty of dumpsters before and this was never the case. Avoid at all costs!
Hi John, you have the wrong company. This is not Liberty Dumpster who is an internet broker for dumpsters. Could you please remove your review. We understand your frustration as people often confuse us with them. Thank you
Tyler Dunn2025.09.26
Great place to dump off construction waste, their operation is efficient, you dump from a concrete pad (no nails or debris to flatten tires). Best service in the area!
Thank you for your support! We appreciate the kind words !!!
My best life2025.09.09
Such a scam! So many hidden fees! Charged me for the dumpster extra day twice! Over 900 dollars for a dumpster is insane! I am using Tinari for my project now and they are great!
Unfortunately we get mistaken for an online company called Liberty Dumpster very frequently. We do not have any hidden fees, nor does that pricing reflect our business model. We hope you will reach out directly to their customer service team, or contact them via their website, rather than diminish our rating. We are a small business that thrives on company reviews and a public misrepresentation can hurt us greatly.
We appreciate your understanding and consideration.
We are sorry you felt inclined to give us a one star rating. Can you please visit our website, libwaste.com, and send us a detailed email regarding your concerns? We hope to make it right!
Sincerely,
Liberty Waste and Recycling
Sherrie Hannah2025.06.10
On March 27, 2025, I contacted liberty Dumpster regarding a dumpster rental. I was quoted a total of $239.51, which was said to include both the rental and delivery fees. I was clearly informed that any weight exceeding 2 tons would be subject to an additional charge of $0.15 per pound.
The dumpster was delivered as agreed. However, I later received a bill totaling $445 for tonnage fees. According to the invoice, the weight of the contents was 1.9 tons—under the 2-ton threshold that would trigger additional charges.
I believe this charge is misleading and unjustified, as it contradicts the pricing information I was originally provided. Due to this, I submitted a formal complaint with the Better Business Bureau, Attorney General and the Federal Trade Commission.. Upon doing so, I discovered that this company has had 65 similar complaints filed against them over the past three years, suggesting a concerning pattern of deceptive billing practices.
They have threatened legal action, which I find entirely unproblematic, as I am a second-year law student and fully aware that their conduct is both misleading and improper.
Tyanthony Weaver, you’ve found the right company! I have the same experience and have made a similar statement—along with many others who have filed formal complaints.
We are very sorry to hear about your negative experience regarding your recent dumpster rental. We understand your frustration concerning the $445 tonnage fee, especially when you believed the weight was within the 2-ton threshold and the initial quote was $239.51. This is certainly not the outcome we want for our customers.
We want to assure you that we take all customer feedback seriously, and we are concerned to learn about your dissatisfaction and the complaints you've filed. We are actively reviewing your case, including the original quote, the reported weight of 1.9 tons, and the subsequent billing.
It's important to clarify that Liberty Dumpster is not our legal business name. We understand that Tyanthony, and likely many others, have confused us with an internet site or another entity operating under a similar name. This confusion can unfortunately lead to misdirected complaints and misunderstandings. We want to ensure we address your specific issue accurately.
Regarding your mention of similar complaints, we are committed to transparent and fair billing practices, and we are always looking for ways to improve our services and communication.
We understand your legal background and your perspective on this matter. We want to work with you directly to resolve this issue. Please contact us at your earliest convenience at 732-922-9292 or orders@libwaste.com so we can thoroughly review your account and clarify the charges. We are confident we can reach a resolution that is satisfactory to you.
Best,
Liberty Waste & Recycling
Hannah Woods2025.06.07
Poor communication ,broken agreement, and lack of integrity!.
We sincerely apologize for your experience, which sounds like it was frustrating and disappointing. This is certainly not the standard of service we aim to provide.
We take your feedback about poor communication, a broken agreement, and lack of integrity very seriously. We'd appreciate the opportunity to discuss your specific concerns in more detail so we can understand what went wrong and how we can make it right.
Please contact us directly at 732-922-9292 or orders@libwaste.com at your earliest convenience. We are committed to resolving this issue and regaining your trust.
Avoid this company!!!
This was my first dumpster rental. After paying Liberty Dumpster the agreed on dumpster rental fee ($215) up front this company sent me an additional $600 dollars bill due to weight for household items. They said the weight caused the extra fee. They are ripping people off bye misleading them. My trash wasn’t over weighted items. This is a dishonest company and you need to avoid them. If other dumpster companies do business this way then please report them also.
Hi Tyanthony, I think you have us confused with another company called Liberty Dumpster. We are not affiliated with that company. That is not even our invoice. Please review the correct company and remove this. Appreciate it and please feel free to call us for a dumpster 856-755-5620
Sue Sponsler2024.04.09
Read the small print! IN addition to the advertised price, they charge you $.15 per pound - that's $300 additional on 2,000 pounds! Such a rip off! This makes them one of the most expensive dumpsters you could rent.
Hi Sue, we do not charge by the pound. Our weights are based off our local disposal facilities and ranges from $95 to $135 per ton based on disposal facilities. Please send us an email , info@libwaste.com and we can further discuss your concerns. Thank you
Hi Sue, I just read your review and I think you have us confused with Liberty Dumpster which is not an actual waste company but an internet broker.
RUss C2024.03.05
Liberty is a hands-on company for all your needs. Whenever i have a project or need advice, Liberty is my go-to team. Great at communication and timeliness.
Liberty waste is one of the best local garbage companies around you will not find a more honest and reliable company than Them, Rick is so nice and helpful. Do not call anybody else you will be wasting your time!
Rick and Nate were absolutely wonderful work with! I called in the morning and they were able to get a dumpster out to me within a few hours. Pricing was awesome!!!! Literally the best you’ll find! Best experience I’ve ever had with a waste removal company. I will definitely be using them again. Thanks guys !!!
Thank you very much ! We are happy you had a great experience using our services !
Brian Green2021.07.06
I don't often take the time to review businesses, but this company knocked it out of the park for me. Rick bent over backwards to accommodate me on extremely short notice, twice in the same week. Their price was competitive, they showed up exactly when they said they would, with no issues.
Rick was responsive, and communicated with me at every step. He was easy to work with, and allowed me to spend my time worrying about other things, but I never had to worry about when dumpsters were being dropped off and picked up.
Without hesitation, anytime I need a dumpster, Rick will be my first (and last) call.
Thanks for taking time out of your busy schedule to post this amazing review, Brian! Liberty is lucky to have dedicated employees like Rick and we are pleased to hear you had a great experience. We look forward to working with you in the future!
Charles La Mantia2021.05.26
I cannot express enough how they are professional, courteous, and reliable.
As a business owner for 20 years; they get it, when I say “get it,” they know how to run a professional customer focused business. Pricing is great and you will not get better service anywhere else!
Thank you very much for your review ! We pride ourselves on providing exceptional customer service.
Becky2021.05.17
Liberty Waste & Recycling was recommended by another waste removal company that doesn't do our area. Rick was super helpful in helping find a solution for our property that we bought that had a massive amount of junk left behind. Customer service is great, always very responsive and they came when they said they would. Our delivery driver, Bobby, was SO good, and even helped us load the remaining junk! So happy we used them! Thank you!
Rick and Steve are truly a pleasure to work with. They are available 24/7 and and respond to my calls, emails or texts within minutes. Professional, excellent response time and great guys! I highly recommend them. Michele