Dortech Direct

Dortech Direct Reviews

Good rating
3.7
69 reviews Verified
%title%

%offer%

Reviews (69)
Matthew Wray
Matthew Wray
2023.08.18
Placed 3 different types of Sika render in my basket all priced at £24.02 on the website. I then called the sales line as I had a query regarding delivery. I was then told the would speak to Sika and come back to me. I was then advised the price was £40 per item!!! They had obviously priced the wrong item as the required items were still priced at £24.02 on the website. I have now received a amended invoice showing £30 per bag. I have priced and won a construction project using the rates shown on the website and now Dortech are not honouring these. Please see screenshot of rates.
Advertisement
Keiron
Keiron
2023.08.03
Great service, well priced and delivered quickly.
Joan Oakes
Joan Oakes
2023.07.18
I made a mistake when ordering. I then used the live chat, explained what I had done and Kimberley immediately sorted my mistake out. Really speedy service and excellent customer service. Thanks Kimberley.
Joe B
Joe B
2023.06.24
Ordered a simple tool with 2 day delivery (as next day was priced ridiculously) notified me 2 days after ordering that the product would take 1-2 weeks to arrive. Companies like this are so frustrating to deal with!
Ramsay Crowe
Ramsay Crowe
2023.05.30
Excellent service from Dortech throughout our stable conversion and specifically from Lucy who was both very knowledgeable on the products and a pleasure to deal with on the phone.
Advertisement
Thomas Sipi
Thomas Sipi
2023.05.26
I put in an urgent order for next day delivery to Dortech for the project I am working on. Kim Ambler was very friendly and helpful and went out of her way to ensure the package got to me the next day even though the ordering process went past the 12pm cut off. I have used Dortech a few times now which has always been spot on and will be using again.
jason would
jason would
2023.04.15
I recently Bought some seem setting clamps to finish a kitchen worktop and without a doubt kimberly from customer service went above and beyond keeping me informed on every part of the sale and delivery. Id highly recommend dortech and will be using them again in the future. They put the big company's like bosch who ive had countless issues with regarding my router to shame. Thanks again.
Reply from Dortech Direct 2023.04.17
Dear Jason, Thank you for taking the time to leave a review of Dortech Direct. We are thrilled to hear that you had a positive experience with us and that our team was able to meet your needs. Your feedback is greatly appreciated and we will be sure to share your comments with our team. At Dortech Direct, we strive to provide the highest level of customer service and satisfaction, and we are delighted that we were able to do so for you. We are always looking for ways to improve our products and services, and your feedback helps us to achieve this. Thank you again for your kind words and for choosing Dortech Direct. We look forward to serving you again in the future. Best regards, Dortech Direct Customer Care Team
James Maceachran
James Maceachran
2023.03.22
Ordered in the morning for next day, all items were in stock on the website. Called the next day to find the part of the order they had in stock wasnt dispatched. Their customer service team didnt seem to see the problem as they would refund the next day charge? Received an email just after the phonecall to say they didnt have the rest of the order and that it would be another week. Apparently they followed all their internal systems so I can't possibly have a problem. Just not good enough. AVOID! In response to your reply: Your customer care team informed me 10 items were out of stock the day I ordered but only informed me the rest wasn't available after I called because you had not shipped the rest of the order the day after.... You appear to be very slippery in taking responsiblity for your failure. It is apparent either your stock system and intenral communication are bad or you are dropshipping from a supplier and dont have the items in stock to start with.
Reply from Dortech Direct 2023.03.22
Good afternoon James, Thank you for taking the time to review our service here at Dortech Direct. Whilst we do not want to give our customers a negative experience, the comments you have raised will be investigated thoroughly to help us gain knowledge in how to prevent these issues in the future. It is never our intention to cause any inconvenience to our customers and I am sorry on this occasion you have been left unsatisfied with the service you received. I can see from the notes surrounding your order the customer care team did inform you of the delays and issues of your order. We do always ensure our customers are notified immediately should a problem arise.
Nick Barker
Nick Barker
2023.03.22
Reply from Dortech Direct 2023.03.22
Good afternoon, Thank you for your 5* rating! We value your time taken to review us.
Advertisement
Melvin Glanfield
Melvin Glanfield
2023.03.16
Thank you for prompt response to the issue. I appreciate the service given. Would recommend Dortec Direct Ltd to friends.
Reply from Dortech Direct 2023.03.22
Good afternoon Melvin, I am delighted to see that we could offer assistance in resolving your issue. We always aim to ensure all our customers are satisfied. We hope to see you again in the near future.
Sophie Dawson
Sophie Dawson
2023.02.26
First time I ordered was great. Last time awful. I paid extra for 2 to 5 day delivery via DPD. 5 days came and went. I had to chase and hassle for any response. I was finally told that my delivery payment would be refunded, it hasn't been yet. Once my order arrived, I also discovered that not everything was dispatched, and yet again I have had no response. Now I am waiting for two refunds....
Reply from Dortech Direct 2023.03.22
Good afternoon Sophie, Thank you for raising this with us to investigate, I can see from our records you were in touch with the customer care team who rectified this issue for you and raised a refund. Please know is never our intention here at Dortech Direct to cause an inconvenience to our customers.
Russell Hargreaves
Russell Hargreaves
2023.02.25
Fair prices with free delivery if you aren't in a hurry
Reply from Dortech Direct 2023.03.22
Good afternoon, Thank you for taking the time to review Dortech Direct. I am delighted to see you had a great experience with us.
Dave
Dave
2023.02.20
Very good service – product sent out on time and when I had a query Kimberley dealt with it professionally and in good time.
Reply from Dortech Direct 2023.03.22
Good afternoon Dave, Thank you for submitting such a great review! We really value your feedback comments, I will be sure to pass on the comments to the relevant team member. We hope to see you again soon Dortech Direct
Advertisement
Kay Coull
Kay Coull
2023.02.16
Kim was very efficient, helpful and professional
Reply from Dortech Direct 2023.03.22
Good afternoon Kay, Thank you for such a great review! I will be sure to pass over your comments to the relevant team member.
Brian Griffin
Brian Griffin
2023.02.14
Totally professional, excellent communication and kind customer service from Kimberley Lindsay, Kimy is a real credit to the company and would give 6 stars if I could. many thanks again.
Reply from Dortech Direct 2023.03.22
Good afternoon Brian, Thank you for submitting such a lovely review to Dortech Direct. I am delighted to see that our customer care team looked after you. I will be sure to pass over your comments to the relevant team member.
Rick Saull
Rick Saull
2023.02.13
We contacted Dortech because there was an issue with our order. Kimy in the Help Team was great and sorted everything out quickly and efficiently.
Reply from Dortech Direct 2023.03.22
Good afternoon, Thank you for submitting such a great review! We value your great feedback comments, I am delighted to see that a team member helped you on this occassion. I will be sure to pass over your comments. Thank you once again.
Jack Noble
Jack Noble
2023.02.08
Really poor service. Item ordered, didn't turn up. Had to email several times to get a handle on what was going on. Three weeks later confirmed item wasn't available and refund issued. Had to purchase the item needed at short notice at 4 times the original purchase price. I would not order from here again.
Reply from Dortech Direct 2023.03.22
Good afternoon Jack, Thank you for taking the time to review our service here at Dortech Direct. Whilst we do not want to give our customers a negative experience, the comments you have raised will be investigated thoroughly to help us gain knowledge in how to prevent these issues in the future. It is never our intention to cause any inconvenience to our customers and I am sorry on this occasion you have been left unsatisfied with the service you received.
Advertisement
Jms Lincoln
Jms Lincoln
2023.02.08
Jason and his team are great to deal with very reactive and helpful to enquiries we made. We certainly will be coming back in the future.
Reply from Dortech Direct 2023.03.22
Good afternoon, Thank you for your 5* review We value your great feedback comments. We hope to see you again soon.
Wolfgang Weber
Wolfgang Weber
2023.02.03
Even that is was only small qyt we could buy the material. All went finally fine for us and we could do our testing. Thanks
Reply from Dortech Direct 2023.03.22
Good afternoon, Thank you for submitting such a great review! We value your positive comments. We hope to see you again soon.
Carl Martin
Carl Martin
2023.01.30
had to re order a part urgently - Jason dealt with my enquiry fast and i would recommend this company thanks Jason for your efforts today :-) greatly appreciated
Reply from Dortech Direct 2023.03.22
Good afternoon, Thank you for submitting such a great review We value your wonderful feedback comments. We hope to see you again in the near future.