Lula

Lula Reviews

Good rating
4.3 | 172 reviews
Trustindex Verified Company
Lula
Write a review

Lula rating: 4.3 out of 5 from 172 reviews

Trustindex 4.3 | 172 total

Rating breakdown

131 pcs
12 pcs
2 pcs
4 pcs
23 pcs
Source filter

What customers say about Lula

Recent reviews

Thulane Elvis
Thulane Elvis 2026.10.06
I am writing to express my severe disappointment with the complete lack of professionalism, broken promises, and radio silence I have experienced following our Business Owner Feedback Discussion completed on 14 September 2026. During this engagement, I set aside valuable business hours to share insights on the explicit condition that an honorarium of R500 would be paid for my time. As requested immediately after the interview, I provided my banking details. To date—nearly a month later—I have received no payment and zero replies to my follow-up emails. As a business owner evaluating potential financial partners, this experience has been eye-opening in the worst way possible. If this is how your organization treats business owners prior to entering into a legal contract, I shudder to think how client queries, disbursements, or support issues are handled under a binding loan agreement. Trust is the foundation of any financial relationship, and failing to honor a basic monetary promise while ghosting email correspondence demonstrates a alarming lack of integrity and operational competence. Furthermore, I previously requested in writing that my company’s information and contact details be permanently removed from your databases and marketing update lists. True to form, that email was also ignored.
Report
Reply from Lula 2026.10.06
We’re genuinely sorry to hear about your experience, particularly as you took valuable time away from your business to share your insights with us and were then left waiting for the payment that was promised. We acknowledge that we fell short here. The payment should have been processed as agreed, and we should have responded to your follow-up and kept you updated rather than leaving you waiting. We completely understand why this has been frustrating.

We’re working with our Finance team as a matter of urgency to try to have the outstanding payment processed today. We’ll follow up with you directly as soon as we have confirmation.

Thank you for taking the time to share your feedback and for the valuable time you gave us. We’re genuinely sorry that we let you down and that your experience did not reflect the level of service we aim to provide.
Nico Alberts
Nico Alberts 2026.08.28
Report
Reply from Lula 2026.08.31
Hi Nico

Thank you for taking the time to share your feedback with us. We’re sorry to hear that your experience with us did not meet your expectations.

We understand that being unable to proceed with an application can be disappointing, and we’re sorry that we weren’t able to provide the outcome you were hoping for.

That said, we really value your feedback as it helps us identify where we can improve and ensure we continue providing the best possible experience for our customers.
Fund The People is the kind of platform South Africa has needed for a long time. It closes the gap b Fund The People is the kind of platform South Africa has needed for a long time. It closes the gap between potential and performance by giving SMEs real tools to compete. I have referred at least ten other business owners to Fund The People and every single one has benefited.
Report
Thuli Cindi
Thuli Cindi 2026.05.05
Exceptional service with a personal touch I have visited Fund The People office three times and every time Nomsa greets me like I matter. She keeps track of where I am in the process and always has helpful advice. She is the kind of person who makes a business feel trustworthy and personal.
Date of experience: 05 May, 2026
Report
King K trades
King K trades 2026.05.05
Tender plate form The tender platform alone is worth joining Fund The People. I used to spend entire weekends searching different government websites. Now I find relevant tenders in minutes. My supply business has submitted more bids in the last three months than in the entire previous year
Date of experience: 05 April, 2025
Report
Lithalethu Mzi
Lithalethu Mzi 2026.04.28
Exceptional and speedy service Fast, excellent, and reliable service! Everything was handled quickly and smoothly, making the whole experience hassle-free. Highly satisfied!
Report
oratile Morudi
oratile Morudi 2026.04.28
Fantastic for business growth! This service has significantly boosted my business! It's reliable, easy to use, and has proven to be an excellent partner in helping us grow. Highly recommend it to anyone looking for effective solutions to expand their operations.
Report
Tshifiwa Morongwa
Tshifiwa Morongwa 2026.04.28
Outstanding customer support The support team was incredibly helpful and responsive, addressing my concerns quickly and professionally. Their assistance made a real difference, and I felt truly valued as a customer. Highly recommend their service!
Report
Oratile Morudi
Oratile Morudi 2026.04.28
Outstanding and reliable service Thank you, Lula, for your amazing service! Highly recommend it!
Report
Peace Nelson
Peace Nelson 2026.04.16
Report
Reply from Lula 2026.04.16
Thank you for taking the time to rate us, Peace. We’re glad we were able to assist you.
Adriaan
Adriaan 2026.03.30
Frustrating and Inefficient Lending Process Horrible first-time experience trying to use their lending services. As someone who values seamless processes, I expected much better. Despite linking my bank account as required, I had to repeatedly follow up because my application wasn’t being addressed. Then they claimed my account wasn’t linked, leading me to submit multiple statements unnecessarily. Their promised 24-hour turnaround is far from reality. The constant need to chase updates on my case was exhausting. Proceed with caution if you’re considering applying. HORRIBLE!
Date of experience: 30 March, 2026
Report
Pam Claire Pillay
Pam Claire Pillay 2026.03.17
Will NEVER use this company for finance. A service consultant confirmed that I had a credit against my profile, because I paid in early. Then it goes to their Finance Department, who then gives a long explanation that does not make sense to indicate that the +\-R8k that I paid extra in, is not my money and that they did me a favour to write it off?????????? do they think business owners are dumb????????????? I will make sure all my peers know of the awful experience that I have had!!!!!!!!!!!!
Report
Reply from Lula 2026.03.18
Hi Pam,

We tried giving you a call to discuss your early settlement but weren’t able to reach you. We’ve followed up with an email that explains the great savings you received by settling your account early.

We’re happy to confirm that your account is now fully settled, and the early settlement worked strongly in your favour, helping you save on the total cost of your advance.

Thank you for your patience! If you have any further questions, please feel free to reply to the email or give us a call.
Sam
Sam 2026.03.08
Exceptional support, incredible results! You were so helpful! My business has grown significantly thanks to your incredible support. Your guidance and solutions made a huge difference, and I couldn't be more satisfied. Thank you for truly going above and beyond!
Report
Brian
Brian 2025.12.06
unfair treatment much much financial loss for me and my business
Date of experience: 06 November, 2025
Report
Arian van Zijl
Arian van Zijl 2025.11.06
Lula promotes “quick access to cash” and “fast, reliable banking,” yet for three days I haven’t been able to access my own funds. On Tuesday, I couldn’t log in at all — the app displayed an error message and wouldn’t let me access my account. On Wednesday, I could finally sign in, but was met with another notice: “Technical issue – certain payment features are temporarily limited.” My account balance then showed R0, even though money was supposed to be in the account. I’ve called and emailed multiple times, but all I get is “we’ve logged a ticket; the technical team will get back to you.” No updates, no timeline, and no access to my funds. For a bank that markets itself as fast and supportive for small businesses, this is unacceptable. When your system fails, communicate properly - don’t leave your clients stranded and unable to pay their staff and service providers.
Report
Reply from Lula 2025.11.06
Hi Arian

We sincerely apologise for the inconvenience you experienced. Our compliance team has reviewed your account, and it should now be fully up and running. We also want to thank you for your patience, as resolving the technical issues took longer than we initially expected.

We understand how frustrating extended response times can be, and we truly appreciate you sticking with us while we worked to get everything back on track. Please don’t hesitate to reach out if you notice any further issues or need any assistance, we’re always here to help!
Thabiso Mofokeng
Thabiso Mofokeng 2025.11.04
Online Banking Down I've been unable to access the banking app the whole day and no communication was sent out to inform us clients that the bank is experiencing technical issues.
Date of experience: 04 November, 2025
Report
Nokuthula Kunene
Nokuthula Kunene 2025.10.14
Nokuthula kunene Want to get a new card for you and I need to get in my life with you and open for my kids
Date of experience: 14 October, 2025
Report
Annalise
Annalise 2025.09.24
Unploment I'm a onnest person
Date of experience: 24 September, 2025
Report
Khephus
Khephus 2025.09.21
What to came the to take my card give me phone number so I can call you I need the card please
Date of experience: 21 September, 2025
Report
Johannes Modipane
Johannes Modipane 2025.09.15
I love money I like to win lot of money in my account
Date of experience: 15 September, 2025
Report

Frequently asked questions about Lula

How many reviews does Lula have?

Lula has 172 reviews on Trustindex, collected from Google and Trustindex.

What is Lula's average rating?

Lula is rated 4.3 out of 5 based on 172 reviews. 76% of reviewers gave five stars.

Are Lula reviews verified?

Trustindex moderates every review and verifies that it was collected from a real, active review platform before it is published.

How do I write a review for Lula?

Use the "Write a review" button on this page to share your own experience with Lula.

Write a review for Lula

Write a review
Skyrocket Your Sales with Customer Reviews. No coding required.
Create a Free Account